Asset Publisher
Deklaracja dostępności
Lasy Państwowe zobowiązują się zapewnić dostępność swoich stron internetowych zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do stron jednostek LP w domenie: .lasy.gov.pl
- Data publikacji strony internetowej: 1 lipca 2012 r.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 6 marca 2019 r.
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodów wymienionych poniżej.
Niezgodność z załącznikiem
- elementy nawigacji strony o niskim kontraście,
- niepełne opisy alternatywne elementów grafiki szablonu strony,
- elementy formularzy nie posiadające opisów alternatywnych,
- stosowanie formatowania mogącego ograniczać czytelność dłuższych bloków tekstu,
- pliki w formacie PDF, które powstały na podstawie niewłaściwie przygotowanych dokumentów (np. skanów).
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji: 20 lipca 2020 r.
- Data ostatniego przeglądu deklaracji: 22 maja 2025 r.
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o wyniki audytu z serwisu validator.utilitia.pl
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Koordynatora dostępności cyfrowej Agnieszki Krokowskiej, e-mail: dostepnosc.cyfrowa@zilp.lasy.gov.pl lub telefonicznie: 22 270 71 00.
W zgłoszeniu podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania. Jeżeli termin będzie zbyt krótki, poinformujemy Cię o tym oraz wskażemy nowy termin (nie dłuższy niż 2 miesiące).
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej, zaproponujemy Ci dostęp do treści w sposób alternatywny.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli odmówimy zapewnienia dostępności, możesz złożyć skargę. Masz również prawo odmówić skorzystania z zaproponowanego alternatywnego dostępu.
Skargę możesz złożyć do:
-
Dariusz Gąsiorowski - Dyrektor Zakładu
Zakład Informatyki Lasów Państwowych im. Stanisława Kostki Wisińskiego
ul. Leśników 21 C, 05-090 Sękocin Stary
Dyrektor przyjmuje interesantów w każdy poniedziałek, godz. 9:00-11:00, pok. nr 3. -
Skargi i wnioski można:
- przesłać listownie na adres:
Zakład Informatyki Lasów Państwowych
im. Stanisława Kostki Wisińskiego
05-090 Sękocin Stary, ul. Leśników 21 C - przesłać w formie pisma elektronicznego przez ePUAP
- przesłać e-mail na adres: biuro@zilp.lasy.gov.pl
- doręczyć osobiście do Kancelarii Zakładu
- przesłać listownie na adres:
Pomocne mogą być informacje dostępne na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także skontaktować się z Rzecznikiem Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję.
Dostępność architektoniczna
Nadleśnictwo Wichrowo, Wichrowo 2, 11-040 Dobre Miasto
Siedziba i pomieszczenia biurowe mieszczą się na terenie zarządzanym przez Nadleśnictwo Wichrowo, na terenie leśnictwa Biały Krzyż.
Wejście główne do siedziby nadleśnictwa znajduję się w centralnym punkcie od strony północnej. Wejścia boczne (techniczne) są niedostępne dla osób nieuprawnionych.
Pojazdy parkowane są na dwóch ogólnodostępnych parkingach. Pierwszy parking znajduję się w bezpośrednim sąsiedztwie głównego wejścia do budynku. Przed budynkiem jest wyznaczone miejsce postojowe dla osób niepełnosprawnych. Drugi parking umiejscowiony jest po zachodniej stronie budynku biurowego Nadleśnictwa.
Pomieszczenia biurowo–administracyjne zlokalizowane są w jednym wolnostojącym budynku, z pokojami od nr 1 do 14, gdzie:
- parter:
1-Sekretariat, 2-Nadleśniczy, 3-Dział Gospodarki Leśnej/Dział Finansowo-Księgowy/Kasa, 4-Dział Gospodarki Leśnej, 5-Inżynier Nadzoru, 6-Inżynier Nadzoru/Dział Gospodarki Leśnej, 7-Zastępca Nadleśniczego, 8-Sekretarz/Dział Administracyjno-Gospodarczy
- I piętro:
9-Straż Leśna, 10-Główny Księgowy, 11-Dział Finansowo-Księgowy, 12-Specjalista ds. Kadr
Wewnątrz budynku zlokalizowana jest jedna klatka schodowa, o konstrukcji drewnianej o szerokości biegu 1,10 mb.
Wejście główne ma szerokość 130 cm, poprzedzone jest stopniem schodowym. Wejście główne nie posiada pochylni ani podjazdu dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Wejście główne prowadzi na klatkę schodową z betonowymi stopniami obłożonymi terakotą, do korytarza (holu) oraz sekretariatu, gdzie dokonuje się rejestracji gości. Goście są doprowadzani na miejsce spotkania przez osobę, z którą byli umówieni. Otwory drzwiowe w budynkach posiadają minimalną szerokość 90 cm i umożliwiają skorzystanie z przejścia osobie niepełnosprawnej. Wejścia do pomieszczeń biurowych nie posiadają progów.
W budynku znajduję się schodołaz przystosowany do transportu osób na wózkach inwalidzkich.
W budynku na parterze znajduje się toaleta przystosowana do osób niepełnosprawnych.
W budynku nie ma szczególnych oznaczeń ani systemów dźwiękowych ułatwiających poruszanie się osobom niewidomym i słabowidzącym.
Po budynku można poruszać się z psem asystującym.
W budynku nie ma pętli indukcyjnych. Budynki obsługiwane są przez pracowników posługujących się językiem polskim. Wśród pracowników nie ma tłumacza języka migowego.
Standardowe godziny przebywania pracowników na terenie budynku to godziny 07:00 - 15:00.
W celu ułatwienia rozstrzygnięcia danej sprawy bądź ustalenia terminu spotkania wskazany jest kontakt telefoniczny pod nr (89) 616 13 20 lub e-mailowo na adres wichrowo@olsztyn.lasy.gov.pl